teisipäev, 31. jaanuar 2012

Mida üleüldse oma lapsele õpetama peab?

Igasuguse õppetegevuse aluseks nii koolis kui koduõppel on riiklik õppekava. Seal toodud lisades on selgelt välja hääldatud iga aine kohta, mis teemasid ja mõisteid käsitleda ja selgeks saada tuleb.

Olen siin nüüd mitu päeva nikerdanud, et nendest lisadest enda jaoks copy-paste olulisemad kohad välja võtta. Lisasid on palju ja neis on väga palju juttu. Mingi portsu aineid sain nüüd valmis ja panen korraga jupi üles ära. Puudu on veel need ained, mis meil ikka veel tähelepanust puudust tunnevad, ehk kehaline, muusika, kunst ja tööõpetus. Eksole :) Aga ma katsun tubli olla ja need ka enda jaoks lahti harutada vähehaaval (läbi olen nad lugenud niikuinii, aga copy-paste võtab formattimisprobleemide tõttu suht mahuka aja ära, nii et teen vähekeseks pausi sellest).

Kui keegi huvi tunneb, siis märksõna RÕK (riiklik õppekava) alt leiab vastavad postitused üles.

Riiklik õppekava sätestab teemad õppeastmete, mitte klasside kaupa. Kuna minu lapsed on esimeses ja teises õppeastmes, siis olen ka väljavõtted teinud nende kohta. Esimene õppeaste on 1-3 klass ja teine õppeaste 4-6 klass. Kolmandat õppeastet hetkel ei puuduta.

Ja siin on kokkuvõttev lehekülg, kus on toodud õppeastme kaupa ainete nimekiri ning vastavalt siis lingid antud aine õppekava kirjeldusele.

4 kommentaari:

Linda ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Katri ütles ...

Kirjutasin Sulle.

IVI ütles ...

Hei,
Sinu mainitud tähelepanupuuduse käes vaevlevad õppeained võivad ka teistsugust lähenemist leida - minu poeg (individuaalse õppekava alusel) peab näiteks sel veerandil mitu referaati tegema ja enamus just muusikas, kehalises ja kunstiõpetuses :D Iseasi, mis kasu sellest on.... aga vähemalt on õpetajal linnuke kirjas.

Katri ütles ...

Hmm.. linnukese ja hindamise mõttes päris hea variant jah. Kusagil seaduses oli tõesti kirjas, et võib neid tegevusi referaadiga asendada, kui ma nüüd meelde tuletan. Aga eks muidugi tahaks tegelikkuses ikka seda, et nad füüsiliselt ja käeliselt ja meloodiliselt ikka areneksid ka. Aga vähemalt annab see variandi lahenduseks, kui hindamine teemaks tõuseb. Tänud!