reede, 14. detsember 2012

Ülilahe ajakiri

Ma juba pikemat aega - no see tähendab ajast, kui see ajakiri turule tuli - olen siiralt imetlenud "Imeline Ajalugu" ajakirja. Nende sõsarake "Imeline Teadus" on ka ülilahe, aga ma pean tunnistama, et vastu ootusi mulle meeldib see ajaloo oma isegi enam. Ja no tänagi. Sai ta siis vanni kaasa võetud, et rahulikult oleks aega lugeda. Ja lugeda oli. Pikk seeria oli pühendatud Lutherile ja katoliiklaste ning protestantide vastuseisule. Jah, ma olin kunagi koolis sellest ilmselt õppinud ning eks ikka teadsin, et Iirimaal suured konfliktid selle tõttu, aga ausaltöeldes tuleb siin tunnistada siiski oma täielikku ignorantsust antud teemal. Või noh, nüüd on õigem öelda, et varasemat ignorantsust. Sest see teema oli antud numbris nii hästi ja kaasahaaravalt lahti kirjutatud - alates Lutherist endast, jätkates 30-aastase üle-Euroopalise sõjaga ning lõpetades Lutheri algatuste mõjust terve Euroopa arengule ja inimeste igapäevaelule. Palju põnevam oli kui ma oleks osanud arvata. Oleks enne teadnud, oleks juba varem selle kohta rohkem uurinud :)

Ja tegelikult on see ajakiri otsast lõpuni huvitavaid asju täis.

No ja loomulikult sokutan ma seda ikka lastele ka alati nina alla. Tütar veel väga huvi ei tunne, aga poeg on täitsa pikalt sealt asju uurinud ja lugenud küll juba.

Ja (kahjuks) ei saa ma sentigi nende müügitulust, nii et täiesti tasuta promo teen siin praegu.

Ja kui ma raatsin, siis kirjutan homme maailma kõige halvemast esseest, mis ma suutsin ühe õppeiane jaoks kokku kirjutada. St ma ise nii halvasti ei arvakski, aga selles aines oli süsteem, kus kaastudengite töid tuli ka hinnata ja täna siis nägin hinnanguid oma tööle. Nutune värk. Ega ma täispunkte ei oleks ise ka endale andnud (osadele teistele ikka andsin), aga nii halvasti ma tegelikult sellest asjast ka ei arvanud. Nüüd siin sügangi kukalt, et kas mina ei saa asjale pihta ja tegelt ongi nii kehv see essee või ei saa need kaks kaastudengit päris asjale pihta ja tegelt ikka nii kehva ei ole. No eks ootan homsed õppejõu võimalikud kommentaarid ka ära ja siis vaatan, kas lähen nurka pisaraid valama (nojah - arvestades, et need kehvad hinnagud mind ootamatult vähe morjendasid, siis ilmselt mitte).

2 kommentaari:

Kylli ütles ...

Väike vihje: telli "Imelise teaduse" väljaantavad raamatud ka :P

Katri ütles ...

Need tegelt tellitud ja mõned juba riiuliski. Põhimärksõna "riiulis", sest lugemiseni kahjuks pole jõudnud.. kuigi hullult tahaks, sest tunduvad väga põnevad.