teisipäev, 28. mai 2013

Lapsed kodus - täiskasvanud koolis

Maailm on ikka üks pahupidi koht. Meil siis hetkel selline olukord, et täiskasvanud nühivad koolipinki ja lapsed itsitavad vaikselt seda vaadates või siis küsivad mureliku häälega, et "emme, kuidas sul eksam läks"... normaalne, eksole... kade hakkab neid vaadates.... nii et tahaks kohe neile rohkem koolitöid kaela laduda :)

Seis siis selles, et minul hetkel ülikoolis eksamihooaeg pihta hakanud. Neliteist ainet (oli viisteist, aga ühest tuli loobuda) ja kaksteist eksamit. Lisaks oli veel 2 kontrolltööd, seminaritöö projekti kaitsimine ja ca 20 kodutööd, millest üks on veel jäänud teha. Eksamitest on ka kaks tehtud. Nii et järgmise kolme nädala jooksul teha veel 10 eksamit ja 1 kodutöö (no selle viimasega saan ehk täna-homme ühele poole - paar päeva veel tähtajani aega ka). Ja ma täitsa vabatahtlikult ise organiseerisin selle endale... arusaamatult rumal minust... Tegelikult tuleb muidugi tunnistada, et ikka paganama põnevaid asju saab teada, nii et sisu poolest olen ma sellest kõigest vaimustuses... koormuse poolest... nojah... ise ma nii tahtsin, et kaks semestrit korraga ja ise ma nüüd selle supi ära pean sööma.

Mees käib kah praegu koolitusel ning peab kuu aja pärast eksami tegema. Kuu aega ühe asja jaoks.... see tundub nii uskumatult suur aeg :) Vahepeal siin kui mul pea oma asjadest paks siis koos vaatame tema asju ja naerame ingliskeelse mereterminoloogia üle... kas teie teate, mis asi on "monkey fist" (oli vist nii...)? Alguses mõtlesime mind kah sinna koolitusele, aga oma muud õppekava vaadates tuli mulle ikka mõistus koju ja vähemalt sellest loobusin.

Ja vanaise käib meil ka koolis ja temal tuleb ka varsti eksam. Temal on küll selle võrra lõbusam, et tema ise annab seda ainet ja teeb teistele eksamit. Samas oli tal see esimene aasta seda loengut lugeda, nii et iga kord enne loengut tuli loengumaterjalide kokkupanekuks tõsist tööd teha.

Ja nii siis ongi, et täiskasvanud kõik käime koolis ja lapsed mitte. Looduses ikka valitseb tasakaal, mis parata. Lastele siin tegelikult teen oma asjade vahepeale aastalõpu ühtlustamist - et kui muidu olen neil üsna lasknud sisu valida (ise kõrvalt suunda andes), siis nüüd vaatame koos üle, kuidas õppekavadega nende teadmised klapivad ning ühtlustame vajalikke kohti. Kui muidu on lapsed saanud valida pigem neile huvipakkuvaid asju, siis nüüd tuleb ka need tüütumad kohad läbi teha (nagu näiteks mitmekohaliste arvude kirjalik korrutamine). Aga oh seda nendepoolset suurt rõõmu kui pärast mitut päeva vaevanägemist mingid keerulisemad etapid tehtud saab ja asi käpas on.

Kommentaare ei ole: