neljapäev, 3. november 2011

Õhtune nutikas teletund tervele perele

Meil on terve pere jaoks tekkinud uus traditsioon. Telekavaatamise traditsioon :). Iseenesest ma ei pea telekat just kõige mõistlikumaks ajaviiteks ning pigem pean ma seda kasti millekski, mis blokeerib pereliikmete omavahelist reaalset suhtlemist. Kuid nüüd on meil tekkinud kaks sarja, mida me kõik koos vaatame-kommenteerime-arutame ning mis ka minu jaoks positiivsed on.

Tegemist on Kanal 12 saadetega ja tulevad nad õhtul järjest.

Kõigepealt on kell 19.00 MacGyver, mis aastaid varem Soome kanalitest tuli "Imemees" nime all. See on selge klassika, mida igaüks teada võiks, no kasvõi selleks, et aru saada, mis asi on mäkaiveri teip. Hmm... kuidas selle asjanduse õige nimi üldse on? Mul on üks tuttav, kes suutis oma uue süsta kohe esimesel sõidul pooleks sõita ja parandas siis käepäerast olnud mäkaiveri teibiga ära... nüüd on aastaid möödas, aga süst sõidab sellessamas seal kohapeal tehtud parandusvormis edasi. Nii et tasub teada, kes või mis on mäkaiver :)
Meeldib mulle seda koos lastega vaadata ka sellepärast, et keerulisi olukordi lahendatakse nutikusega, mitte vägivallaga.

Pärast imemeest algab kell 20.00 nutisaade (nii nad ennast vist nimetavad) Galileo. See on päris lahe saade erinevatest leiutistest ja maailmas leiduvatest kummalistest asjadest. Küll otsitakse maailma kõige kummalisemaid rahvustoite, küll sõidukeid (näiteks reaktiivlennuki mootoriga mootorratas - selle käivitamisel oli väga lahe hääl), küll restorane; käiakse Pariisis maa all katakombides või Saksamaal maaaluses riiklikus tuumavarjendis; testitakse, mis juhtub asjadega, mida ei tohi mikrolaineahju panna siis, kui nad mikrolaineahju panna (eksole :) jne jne. Tempokas (kohati liigagi), mõnikord natuke liiga otsekoheselt aus (et kui testitavaks rahvustoiduks on vasikaliha, siis kõigepealt näidatakse elusast peast see imearmsate silmadega vasikas ette) aga igatahes väga mõnus ja hariv vaatamine nii endale kui lastele.

Lisaboonus asjale on see, et lapsed on kellatundmises väga kiirelt arenenud, et mitte kella seitset õhtul maha magada :)

Pärast Galileod tuleb muidugi veel üks klassikaline sari - teksase korravalvur Walker. Seda võiks muidugi ka iga inimene teada, et kes on Chuck Norris. Aga nagu ma lastelegi olen öelnud - mulle meeldib MacGyver rohkem, sest tema lahendab olukorrad ära nutikusega, samas kui Walkeri peamiseks lahendusmeetodiks on füüsiline kaklemine.

2 kommentaari:

Katariina ütles ...

Ma olin Galileo reklaami nähes üliõnnelik aga siis selgus, et meie Kanal 12 ei näe :(

MacGyverit vaataks ka heameelega!

Katri ütles ...

Näädsa, olingi MacGyveri valesti kirjutanud... häbilugu.. parandan kohe ära :)
Kahju küll, et te neid ei näe. Ehk kunagi tulevad ka mõnel muul kanalil. Kuigi eks toredaid tegevusi on teisigi.