pühapäev, 23. oktoober 2011

Nädalane beebi ja korduvkasutatavad mähkmed

Katariina tegi oma mähkmete blogis üleskutse kirjeldada ka nooremate laste ja tüdrukute päeva korduvkasutatavates mähkmetes (arvestades, et seni on kirjeldustes olnud sutsu vanemad põnnid ja poisid). No ma siis täidan ühe hoobiga kaks soovi, ehk siis panen kirja umbes nädalase tütarlapse päevakava.

Nii väikese imiku puhul on elu tegelikult väga lihtne (mitte segi ajada sõnaga "kerge" :). Nagu vastsündinud ikka, siis on põhitegevuseks magamine, söömine ja kakamine. See teeb ka mähkmevahetuse teema lihtsaks ja rutiinseks - kuna magavat last mähkmevahetuseks üles ei aja, siis ongi päev jaotatud kolme etappi: magamine, ärkamisjärgselt söömine ja söömisjärgselt mähkme vahetus koos õhuvannidega, seejärel veel natuke söömist ehk siis sisuliselt rahustavat tegevust ja taas magama. Ajaliselt nägi asi meie nädalasel neiul välja siis järgmine.

00.30 ärkamine, söök, mähkmevahetus (oli all GroVia, sellel sai lihtsalt sisu ära võetud ja uus sisu sisse)
01.00 uuesti magama
03.30 ärkamine, söök, mähkmevahetus (ImseVimse kate, Bambino Mio prefold sisu + villane lisaimu)
04.00 magama
07.30 ärkamine, söök, õhuvannid, mähkmevahetus (BM kate + prefold sisu; kasutasin esimest korda uut "kõhulahtisuse" voltimist, mille BM juhendmaterjalist leidsin... sellest alates olen seda voltimist kasutanud)
08.30 magama
11.30 ärkamine ja söök
12.00 mähkmevahetus jäi pooleli, sest jäin, põnn süles, suurematele lastele juhendama koristustöid. Põnn vaatas huviga pealt
12.30 mähkmevahetus (BM kate + prefold sisu) + õhuvannid + söök
12.50 magama koos emmega
14.15 äratus (perearst tuli uut põnni tervitama) + mähkimine (BM kate + prefold sisu) + õhuvannid + söök
15.00 magama koos emmega
17.20 ärkamine, söök, mähkimine (BM kate + prefold sisu), õhuvannid
17.50 ärkvelolemise aeg
18.20 väike lisasöök
18.30 magama
19.30 ärkamine, mähkimine (ImseVimse kate + BM prefold sisu) + söök
19.50 ärkvelolemise aeg
20.10 magama
23.10 ärkamine, mähkmevahetus (GroVia oma sisuga) + söök

Ja saigi ring täis. See päev sai palju kasutatud Bambino Mio mähkmekatteid, kuid tegelikult kasutan ma peamiselt ImseVimse mähkmekatteid, need meeldivad mulle palju rohkem (see päev olid kõik kolm, mis mul on, lihtsalt pesus ja kuivamises). ImseVimsel jällegi ei meeldi mulle mähkmesisud :)
Alguses tehtud vead.
Kasutasin mähkmepaberit - sellelsamal päeval lugesin BM juhendmaterjalist, et "kõhulahtisuse" korral (aga milleks ühe väikelapse vedelat kakat ikka nimetada), ei ole see hea. Ei olnud hea tõesti, sest selle ajani läks praktiliselt iga kasutuskord ka mähkmekate pessu, sest ääred olid määrdunud. Nüüd jääb mahkmepaber ootama edasisi aegu (muidu ta mulle väga meeldis).
Kasutasin prefoldil tavalist voltimist - ka see soodustas vedela kaka voolamist mähkmekatte äärtesse ja nende määrdumist. Nüüd kasutan õpetatud "kõhulahtisuse" voltimist (tagumise osa tõmbad lehvikuna laiali) ja olukord oluliselt parem. Õnnetusi ikka juhtub, aga pigem kord päevas, mitte iga alloleva mähkmega.

Praegu olen sisuliselt loobunud ka GroVia kasutamisest, sest selle sisud lihtsalt kuivavad nii tohutult kaua.
Hetkel on minu põhisüsteemiks ImseVimse mähkmekate + Bambino Mio prefold sisu ("lehviku" voltimises) + öösiti lisaimu (kas siis ImseVimse lisaimu või villane lisaimu, eelistatult villane).
Suure osa "saagist" saame tegelikult õhuvannide ajal. Seega kulub rohkesti vanemaid froteerätikuid, mida talle mähkimisalusele alla panen. Neid pesen koos mähkmetega.
Määrdunud mähkmed loputan üle, seebitan kokku sapiseebiga ning lähevad Bambino Mio mähkmekasti ootele. Pesen neid kord päevas pesumasinas (vedela pähklipesuvahendiga) ja kuivatan kuivatiga (mähkmekatteid muidugi mitte).
Testinud olen ka villapükse mähkmekattena. Mulle väga meeldib see, kui mõnusalt ja pehmelt nad põnnil ümber on. Aga suureks sõbraks me saanud ei ole, sest märjaks ja mustaks saavad nad hetkel ikka väga ruttu (ma ei oska neile head sisu tekitada). Eks õpin veel nendegagi ümberkäimist ja annan teada, kui suuremateks sõpradeks oleme saanud.

Ja ei olegi tõesti eriti hull see asi. Sapiseepi, tõsi, läheb küll hetkel meeletutes kogustes. 100 grammine seep ei kesta tervet nädalatki. Aga ma ostsin nüüd suure varu omale kappi ootama ja lisaks veel villapesuvahendit kah juurde, nii et pole hullu.

Kommentaare ei ole: