teisipäev, 18. september 2012

Pojalt esimene arvutiprogramm

Täna siis oli see tähtsündmus, kui poeg täitsa iseseisvalt ja ilma igasuguse minupoolse abita arvutiprogrammi kirjutas. Aitäh ei tule öelda üldsegi mitte mulle, vaid hoopis Khani Akadeemiale ning nende interaktiivsele programmeerimise keskkonnale, kus nii mõnusaks on tehtud programmide näppimine.

Ühesõnaga täna sai poeg ülesandeks natuke Khani Akadeemiast matemaatikat teha ja siis boonuseks lubaduse, et pärast seda võib programmide osa ka näppida. Ainuke tingimus oli, et midagi peab ise ka näppima, et saaks oma profiili alla oma programmina salvestada (ja mina saaks seega hiljem vaadata, et mis sai tehtud).

Pojale ülesanded kätte antud istusin tütrega koos tema arvuti taha, et teda Khani Akadeemias matemaatikaga toimetamisel aidata. Nendega ongi nii, et pojale meeldib teha iseseisvalt ja tütrele meeldib teha koos minuga. Erinevad inimesed ja erinevad lähenemised - eks see koduõppe võlu olegi, et saab nende inimeste ja iseärasustega arvestada.

Täna vaatasime tütrega statistikale otsa - algusosa on see erinevate tabelite ja graafikute lugemise ehk arusaamise oskus. Vaikselt seal uurisime ja arutasime ning tegime juba harjutusi kui äkitselt rõõmust särav poeg meie juurde tuli ja teatas, et ta tegi ise programmi.

Läksime minu konto alt vaatama ja seal see oligi - täiesti nullist ise tehtud programm. Nii lahe! Ta oli värvinud ära tausta, määranud loodavate objektide värvi ning teinud kaks nelinurka ja kolmurga, mis olid kenasti ekraanile kombinatsioonis paigutatud. Kohapeal koos vaatasime järele kuidas teksti juurde kirjutada ning siis täiendas oma programmi ka esimese programmi jaoks kohustusliku väljundtekstiga "Hello World". Väga-väga lahe ja kõige lahedam on see, kui elevil ta ise sellest kõigest on.

Siis läksin mina põnni magama panema ja kui tagasi tulin (kuulsin jah vahepeal veel jalgade müdinat), siis oli mul ekraanil juba järgmine tema tehtud programm. Nelinurkadest ja kolmnurkadest oli väga kena maja tehtud - katuse, akende, ukse ja isegi et ukselingiga :). Majal oli peal silt "Shop" ning ekstra minu jaoks oli alla kirjutatud tekst "Jah emme mina tegin selle!!! :D". Superlahe üllatus.

Nii et programmeerimine on alanud ning poeg ei pea enam ootama selle taga, et minul oleks mahti temaga maha istuda ja koos vaadata, vaid ta saab iseseisvalt toimetada Khani Akadeemia toel. Super, ma ütlen!

Kommentaare ei ole: