Kirjutasin just õpetajatele kokkuvõtte sellest, mida meie koduõppurid teise veerandi jooksul õppinud on. Panen selle ka siia üles.
* Mõlemad on läbi töötanud tavakoolidele vastava veerandi materjali eesti keeles, matemaatikas, loodusõpetuses ja inimese/ühiskonnaõpetuses.
* Oleme mõlemaga õppinud heegeldamist (läheb küll üsna vaevaliselt, harjutame hetkel veel põhivõtteid, mingit konkreetset eset tegema pole hetkel hakanud).
* Oleme mõlemaga teinud vormijoonistamist, mis neile väga meeldib.
* Tütar on lisaks tavakooli materjalile ära õppinud 100 piires liitmise-lahutamise ning kuni 6-ni korrutamise-jagamise (liitmine ja lahutamine tuleb ilusti välja, korrutamine ka; jagamisega on natuke raskusi, aga vaikselt harjutame).
* Tütar on harjutanud raamatu kirjatähtedes kirjutamist - ma ei tea küll, kas need on täpselt samad tähed, mis waldorfkoolis õpitakse, aga mees tegi tähestiku ette nii nagu tema neid kirjutab ja selle järgi on tütar teinud tähestiku ja mõningaid lauseid kirjutanud (näiteks nagu: "Kummitus Kummi kummitab kummutis." ja "Aias sadas saia" jne :)
* Hetkel teevad mõlemad oma jõulumuinasjutu raamatut. Füüsiliselt on raamat valmis meisterdatud ja loo kirjutamine/piltide joonistamine käib hetkel täie hooga.
* Oleme mõlemaga harjutanud lihtsaid venekeelseid väljendeid: tere, mis su nimi on, minu nimi on.
* Poeg käib jätkuvalt muusikakoolis klaverit õppimas ja tütar käib kunstiringis.
* Mõlemad jooksevad õues ringi, sõidavad jalgrattaga (eriti tütar, kes käib 2km kaugusel elval sõbral rattaga külas).
* Käisime vahepeal reisil Tenerifel, kus nad jooksid, ujusid, mängisid hotelli lasteklubis jalgpalli, korvpalli ning tennise/lauatennise vahepealset mängu. Lisaks sai seal reisil imetletud palmi otsas kasvavat banaanikobarat, oma käega katsutud vulkaanist pärit kivimeid (ja mängitud vulkanoloogilise päritoluga tumedas liivas), räägitud vulkaanide purskamisest ja selle tõttu saarte tekkimisest, arvutatud ajavahedest tulenevalt kellaaegu, räägitud ekvaatorist ja erinevast kliimast erinevates riikides sõltuvalt asukohast ekvaatori suhtes.
* Mõlemad tegid koos iseseisvalt piparkooke ja kaunistasid neid (mina olin ainult abiks muna lahtilöömisel ja panin ahju õigele kuumusele sisse).
* Tegime tutvust html-i kirjutamisega ning nad mõlemad tegid puhtast lehest peale ise html-i kirjutades oma lehekülje.
Inglise keelt see veerand tavakooli materjali järgi ei teinud, sest vaatasin, et see hakkab häirima nende loomulikku sõnavara. Mõtlen natuke,kuidas sellega edasi minna, aga ka hetkel nende sõnavara areneb muudkui edasi ja kodus me sageli räägime (nende algatusel) omavahel inglise keeles.
Midagi on kindlasti veel veerandi jooksul tehtud, aga hetkel ei tule pähe sellest rääkida.
Ja kõige lahedam on see, et see kõik on tehtud sujuvalt igapäevaosana ning suurema aja veerandi teisest poolest oleme me tegelikult puhanud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar