pühapäev, 5. veebruar 2012

Öö läbi magav beebi

Olin mina kuulnud jutte beebidest, kes magavad öö läbi, ilma vahepeal ärkamata ja söömata jne. Seda küll räägiti nii, et keegi teadis kedagi, kelle laps selline oli, aga tundusid need jutud küll pigem stiilis: seitsme maa ja mere taga elas kord...

Vanemaid lapsi söötsin ma regulaarselt öösiti ikka vähemalt aastani. Ja isegi kui öised söömised ära lõppesid, siis jätkusid öised ärkamised mingite murede tõttu. Nii et nendega sain ma öö läbi jutti magada alles umbes siis, kui tütar vist enam-vähem kolmene oli. Kui arvestada, et raseduse viimased kuud tuleb ka öösiti vetsus käimiseks üles tõusta, siis oli mul sel perioodil praktiliselt viis aastat magamata öid seljataga.

Ja nüüd siis maandus üks selline muinasjuttude imeelukas minu enda koju. Ehk siis meie põnn otsustas mõni nädal tagasi öö läbi magada. Esimesed ööd olin ma ikka suht ähmis. Ärkasin ise iga natukese aja tagant üles ja kontrollisin murelikult, et kas ta ikka hingab ja mõtlesin, kas pean arstile helistama, et uurida, mis tal viga võib olla :)

Ta oli muidugi enne ka juba supermagaja. Läks 8 paiku magama, siis magas 5-6 tundi, sõi, jäi jälle uuesti kohe magama, magas veel 3-4 tundi, sõi, jäi uuesti magama, magas veel 3 tundi, sõi ja siis alles ärkas päris üles ja hakkas siputama.

Aga nüüd jättis ka need paar öist söömist vahele ja magas 12 tundi jutti. Ausaltöeldes ma esimesed hommikud sikutasin ta esimeste läbiune häälitsuste peale ise üles sööma (tema oleks ilmselt veel natuke maganud), sest mul lihtsalt küljealused juba ujusid (ja mure oli ka, et kuidas ikkagi nii saab). Edaspidi ma enam nii murelik ei olnud ja ka keha kohandas oma ujuvust, nii et nüüd on sellised hommikud minu jaoks ainult natukene niisked, mitte enam ujuvad.

Kõigepealt tegi ta sellist magamist 4 ööd jutti, siis tahtis mõned päevad ühe korra ikkagi öösel süüa, siis tegi jälle 5-6 ööd juttimagamist. Täna öösel tahtis taas ikkagi korra öösel süüa. Eks näis, kuidas edasi läheb.

Igatahes nüüd ma tean, et nendel uskumatutel muinasjutuna tunduvatel kuulujuttudel magavatest beebidest on tõsi taga ja selliseid isendeid eksisteerib. Väga lahe :)

5 kommentaari:

Katariina ütles ...

Ma ikka konsulteeriks arstiga :D

Anonüümne ütles ...

Mul endal oli üks laps samasugune enesega ja maailmaga rahul olev tüüp. aga ma ikkagi laseks rauataset uurida.

Katri ütles ...

Käisin just arsti juures põnni igakuisel kaalumisel-mõõtmisel ja eks siis rääkisin arstile ka öisest magamisest. Meil selles osas hea, et ta oli enne perearstiks hakkamist just lastearst. Tema muret ei näinud, aga igaks juhuks küsin järgmine kord et mis ta rauateemast arvab. Tänud!

Katariina ütles ...

Minu kommentaar oli ikk naljaga mõeldud...

Kuna raua teema siin tõstatati, siis siit leiad infot enne kui arst (ma küll varem pole kuulnud, et rahuliku lapse "põhjuseks" oleks rahavaegus) liha soovitama hakkab:
http://www.paikesetoit.ee/rinnapiimaaneemia/

Katariina ütles ...

Haha, RAUAvaegus ikka :D